S příchodem teplejších dnů se část výuky přesouvá do příjemného prostředí školní zahrady. Žáci tak mají možnost propojit teoretické poznatky s praktickým pozorováním přírody přímo v terénu. V hodinách ekologie využívají přenosné mikroskopy připojené k notebookům, které jim umožňují detailně zkoumat rostliny i drobné živočichy nalezené v okolí. Díky přenosným židlím s pracovní plochou si mohli vytvořit improvizované badatelské stanoviště pod širým nebem.
„Bylo super vidět věci, které normálně přehlížím. Mikroskop mi ukázal, jak složité jsou i malé lístky nebo hmyz,“ popisuje své dojmy žákyně 9. ročníku Eliška.
Výuka v přírodním prostředí podporuje nejen badatelský přístup, ale i vztah žáků k přírodě, jejich pozorovací schopnosti a týmovou spolupráci a jejich schopnost samostatně pozorovat a analyzovat živé organismy v jejich přirozeném prostředí.

„Žáci se díky této formě výuky učí vnímat přírodu jako celek, rozvíjejí dovednosti potřebné pro moderní přírodovědný výzkum a zároveň si posilují vztah k prostředí, ve kterém žijí,“ shrnuje vyučující ekologie Mgr. Vojtěch Kočí.
Tato forma výuky rozvíjí nejen přírodovědné znalosti, ale i schopnost samostatného pozorování, kritického myšlení a vztah k životnímu prostředí. Důraz na aktivní učení v reálném prostředí navíc přispívá k větší motivaci a zájmu žáků o ekologii.


