Žákům se snažíme zpestřit výuku a zapojit do ní moderní metody, které děti baví a zároveň podporují jejich dovednosti a znalosti. Jednou z aktivit, které zařazujeme do vyučování ve třetí třídě, jsou únikové hry.
Žáci se ocitnou ve světě, kde musí plnit úkoly a postupně získávat klíče nebo kódy k odemčení zámků. Odemknou-li všechny zámky, hra úspěšně končí. Připravené úkoly bývají nejčastěji z matematiky, českého jazyka, prvouky, ale i ostatních předmětů. Učivo si takto procvičují zábavnou formou. Tyto hry propojují spolupráci a komunikaci žáků, kteří pracují ve skupinkách po dvou až třech, učí se společně hledat řešení, akceptovat názor druhého a rozdělit si práci. Během hry se tak kromě logického myšlení rozvíjí také schopnost číst s porozuměním, diskutovat a naslouchat ostatním.
Únikové hry hrajeme jak v papírové podobě, tak i na tabletech, kde si děti samy načítají QR kódy a postupně plní zadané úkoly. Tato kombinace umožňuje nejen rozvoj digitálních dovedností, ale také udržuje míru motivace a zapojení.
Největší odměnou pro mě, jako učitelku, je vidět nadšení dětí, které se plně ponoří do hry a možná si ani neuvědomují, že opakují učivo. V tu chvíli odpadne stres z nekonečných příprav, protože to prostě stojí za to. Únikové hry jsou pro ně nejen zábavou, ale i skvělou příležitostí k rozvoji dovedností důležitých pro budoucí život.
Těšíme se na další dobrodružství, která nás s únikovými hrami čekají!
Kateřina Holzmannová, tř. uč. III. B









