Zájmové kroužky v rámci ŠD |
Název | Ročník | Termín | Vedoucí | Stručný popis |
Čteme a hrajeme si | 1. | st 15:00 – 16:00 | Tomanová H. | Čtení s fantazií – příběhy si nejen poslechneme, ale také k nim budeme malovat, tvořit a hrát si. Pro děti 1. ročníku. |
Pohybové hry | 1. – 2. | út 14:00 – 15:00 | Nikolovová | Pro žáky 1. – 2. ročníku. Kroužek je zaměřený na pohybové aktivity různorodého charakteru, štafetové hry, míčové hry( seznámení s pravidly pohybových her). |
Zájmové kroužky v rámci ZŠ |
Název | Ročník | Termín | Vedoucí | Stručný popis |
Keramika | 1. | po 12:30 – 13:30 | Holzmannová, Směšná | Určeno pro žáky prvních tříd, kdy se seznámí s keramickou hmotou, zjistí, jaké jsou její vlastnosti a získají základní dovednosti v modelování a zpracování hlíny. Práce s keramickou hmotou rozvíjí jemnou motoriku rukou. |
| 2. | čt 12:30 – 13:30 | Holzmannová | Určeno pro žáky druhých tříd. Žáci si prohlubují povědomí o keramické hlíně a rozšiřují si zručnost a rozvíjí svou kreativitu. Seznámíme se s dalšími technikami. Práce s keramickou hmotou rozvíjí jemnou motoriku rukou. |
| 3. | út 13:30 – 15:00 | Směšná | Určeno pro žáky 3. ročníku. Samostatně rozvíjí svou kreativitu a fantazii při tvorbě a dekorování výrobků z keramické hmoty. Do kroužku se mohou přihlásit i žáci, kteří neabsolvovali předchozí bloky. |
| 4. – 5. | st 13:00 – 14:30 | Holzmannová | Určeno pro žáky 4. – 5. ročníku. Samostatně rozvíjí svou kreativitu a fantazii při tvorbě a dekorování výrobků z keramické hmoty. Do kroužku se mohou přihlásit i žáci, kteří neabsolvovali předchozí bloky. |
Výtvarné tvoření | 3. – 5. | út 13:00 – 15:00 | Štodt | Pro žáky 3.-5. ročníku. Cílem výtvarného tvoření je dosáhnout toho, aby děti, které projeví zájem o výtvarné tvoření, se seznámily s principy kresby (náčrty, skici, kontury obrazů, grafiku, prostorové útvary i architektonické prvky) a rozvíjely svoji fantazii a kreativitu. Dále si osvojí žáci jednoduché techniky malby, práce s různými materiály, vnímání funkce barvy jako zdroje podnětů i jako prostředku výtvarného vyjádření. Důležité je i to, že to bude hlavně zábava. 🙂 |
Sportovní kroužek | 3. – 5. | čt 13:15 – 14:15 | Klimešová | Pro žáky 3. – 5. ročníku. Kroužek bude zaměřený na míčové hry, pohyb a skupinovou spolupráci. |
Jóga pro děti | 3. – 5. | po 14:00 – 15:00 | Tomanová J. | Pro žáky 3. – 5. ročníku. Dětská jóga vychází především z radosti z pohybu a je zábavná. Využívá dětské přirozenosti, rozvíjí kreativitu, hravost a podporuje sebedůvěru. Pomáhá ke zklidnění a zlepšuje soustředění (nácvik relaxace). |
Logohrátky | 1. – 2. | čt 13:00 – 14:00 | Králová D. | Kroužek je určen dětem 1. a 2. ročníku, které již navštěvují svého logopeda. Na základě jeho doporučení se budeme věnovat nácviku výslovnosti problematických hlásek a procvičování motoriky mluvidel. Zařazena budou také dechová a artikulační cvičení. |
Společenské hry | 3. – 5. | pá 14:00 – 15:00 | Vénosová | Zájmová aktivita zaměřená na hraní deskových, karetních nebo jiných společenských her, která rozvíjí logické myšlení, taktiku, paměť a komunikační schopnosti. Kroužek poskytuje zábavu a prostor pro sociální interakci, učí děti dodržovat pravidla, respektovat ostatní, pracovat s výhrou i prohrou a rozvíjet morálně volní vlastnosti. |
Mladý záchranář | 2. – 5. | st 14:00 – 15:00 | Nesrstová | Pro žáky 2. – 5. ročníku. Kroužek zaměřený na základy první pomoci. Formou názorných ukázek, her a kvízů si děti osvojí základy první pomoci v různých situacích. |
Psaní všemi deseti | 4. – 9. | čt 13:40 – 14:40 | Pavelková | Kroužek je určen pro žáky od 4. do 9. ročníku a probíhá v učebně informatiky. Během výuky žák používá program určený k výuce psaní na klávesnici všemi deseti. Je určený pro individuální uživatele, a proto každý pracuje svým tempem a podle svých dosažených výsledků. Naučí se tak psát na klávesnici rychle a správně, aniž by se díval na klávesy. Je určený rovněž pro dyslektiky. Náplní kroužku jsou také společenské a deskové hry, které rozvíjejí vzájemnou komunikaci, spolupráci, logické myšlení a paměť. |
Robotika | 6. – 9. | st 13:40 – 14:40 | Kočí | Pro žáky 6.-9. ročníku. Práce formou projektů se stavebnicemi Lego mindstorm, technic. Navržení, sestavení, naprogramování svého robota. Možnost kombinace s mikropočítačem Microbit. Podpora vlastních projektů a účast na soutěžích. Navíc práce s rozšířenou a virtuální realitou nebo základy 3D tisku. |
Tanec | 6. – 8. | st 13:30 – 14:30 | Várošová | 6. – 8. ročník, různé taneční styly, taneční hry, just dance, improvizace, nacvičení vystoupení pro školní akci |
Matematika – příprava na přijímací zkoušky | 9. | St (Čt) 13:30 – 14:50 | Krylová | Kroužek je určen pro žáky 9. ročníku, kteří se připravují k přijímacím zkouškám z matematiky. Budeme se věnovat typům úloh, které se na přijímacích zkouškách objevují. Kroužek začne v říjnu. |