– chlupatá i nechlupatá, a tak se stal ze třídy III. A přechodný domov pro agamu vousatou, dvě morčata, kanárka, papouška vlnkovaného, chameleona a králíčka. Po celou dobu u nás platila speciální pravidla chování, aby se u nás cítili mazlíčci dobře. Dozvěděli jsme se, jak se o ně jejich majitelé starají. Opatrně jsme se dotýkali hebkých kožíšků, drsné kůže i načechraných peříček. Zažili jsme, jak agama posvačila saranče a také chameleona, který komunikoval se svým obrazem v zrcadle. Celé vyučování nás obveseloval zpěv kanárka, štěbetání andulky i spokojené kvikání morčátek. Zvířecí říše se nám natlačila i do matematiky – tvořili jsme slovní úlohy, násobilo se i dělilo. V českém jazyku jsme o zvířatech četli a vyhledávali informace v encyklopediích i na internetu. Na obrázcích dětí se objevilo mnoho zvířecích kamarádů, které by si děti přály. Jógová zvířátková cvičení nám pomohla v soustředění. Pouhých pět vět o tomto projektovém dni, které měly děti napsat, ukázalo, že se jim líbil. Dokonce to vypadá, že bude mít pokračování – putování za těmi domácími mazlíčky, kteří za námi do školy přijít nemohli.
Mgr. Iveta Stavělová Šejnohová